
Navštíveno 2434x

Ptá se kolega - má tohle Volvo D5/120kW z roku 2004 FAP? Plní EUR4.
Mám s ním jet zítra na exkurzi, tak abyc nebyl za vola. Na co se u naftového vetrána zaměřit? Jak vydrží vtsřiky, turbo, FAP (je-li), 2hmota, event. automat, koroze...
Mám zkušenosti s S60 2,4D z roku asi 2001, kterou jsemměli ve firmě a to byl nezmar, jen servis byl teda mastný (výfuk 30 litrů,m brzdy na předek 17 litrů, co si pmatauji, samosebou origo servis Praha Štěrboholy).
Garažníci a druhovýroba jistě existuje:-)
Auto se nachází v Uničově v profiAutio, kdyby náhodou někdo tam byl se podívat. Uvítám rady. Jedeme tam asi zítra odpoledne.
Díky.

11.11.2011, 18:40 |
zede | Upraveno: 2011-11-11 18:43:11
Já mám V70 - D5/120kW r.v. 2005. V techničáku je EHS 2002/80A, což je myslím Euro 3. Filtr pevných částic nemám. Z vlastní zkušenosti asi tolik:
- motor je vynikající, s poruchovostí pokud vím problémy nejsou. Jednou jsem neuváženě natankoval u Unicornu a pak byly problémy při startování, spotřeba šla značně nahoru. Pokud tankuju v podstatě kdekoli jinde, tak v pohodě.
- koroze nehrozí (pokud je auto OK) :-)
- automat býval jenom 4-stupňový, žere to s ním minimálně o litr víc.
- auto trpí na přední nápravu (těžký motor + naše silnice=špatná kombinace). Naštěstí ceny dílů nejsou tak strašné, táhlo stabilizátoru v originále kolem 1300,-
- obecně ceny dílů z druhovýroby rozumné, ale originál je kolikrát za podobnou cenu.
-spolehlivost slušná, za dva roky a 60tkm co ho mám, tak kromě běžné údržby se měnily táhla stabilizátorů a čep řízení vpředu, termostat (cca 600,-) a váha vzduchu (cca 2500,-). Rozvody jsou po 160 000km, je dobré si je pohlídat, pokud rupne řemen, tak je motor na odpis...
Tak jen pro pořádek:
exkurze proběhla, s autem se ani nakonec nejelo. Přes deklarovaný a na servisní knížku se odkazují počet kilometrů (160.000) byl v reálu minimálně 2x, možná o o něco více, vyšší, deklarovaný stav vozu jako "TOP" si tedy já představuji kapánek jinak, na autě bylo už z 3 metrů jasně patrné, že top stav to tedy rohodně nebyl. Od na mrvu sjteých gum, mimo jiné zadních navíc i z vnější strany, což svědčí o špatné geometrii, přes kupu provozních šrámů, promáčklin, které a fotkách nebyly vidět, přes totálně vyžitý a zdevastovaný interier, kotouče měly rantl tak 3mm, no prostě v řečí bazarníků ve Vidlákově - " Pane, to je autíčko v top stavu, po servisech, se servsiní knížkou".Jo, jen počáteční investice by byla hned ten den asi 50.000Kč. Když by to šlo hladce...
Po 5 minutách jsem šli radši pryč.
U vchodu do svatyně techniky na 4 kolech stál shodou okolností jakýsi Lexus )značka, která mě v posledních dnech silně zajímá) z roku 2001 a uvedenými 131.000km. Pohled dovnitř jasně hovoří o minimu 300.000km a to velmi mírným odhadem.
Takže - profi Auto v Uničově = banda podovdníků. Nic víc.
Když jsme byli poblíž OL, zajeli jsme jen tak ze srandy mrknout na XC90 2,5T 154kW automat z roku 2005, kde deklarují 261.000km. Auto bylo po 1. majiteli, s řádně vedeným servisem a záznamy, servisované navíc naproti ve Volvu (šlo o Auto A1 u OBI). Podle webu šlo o auto v dosti vysoké výbavě, v kůže, světlý vnitřek, na pohled bylo celkem hezké, několim šrámů tam je, ale není to tragedie a dalo by se s tím žít. Motor naskočil na drb, slyšet je kovové tikání (to, co jsem popisoval u toho Lexusu IS250 v jiném vlákně), jde asi opravdu o vstřikovače, po ohřátí se projev dost uklidnil. Auto stálo na totálně sjetých celoročních gumách ( o kterých mě bazarník tvrdil, že by je dokázal sehnat kolem 3tCZK bez DPH/ksu). Brzdy nové, oleje měněné, olej v AT taky, ve 150 rozvody, takže těm chybí do další výměny 40.000km. Uvnitř sedačka řidiče rozržená ve švu, LZ dveře nesly zevnitř jakýsi otisk předmětu, který byl širší, než zadní lavice a někdo se snažil asi vehementně zavřít dveře.
Auto jede. Více se o tom nedá napsat. Naprosý pocit odcizení, bezcharakterní, bezpohlavní projev 2T mastodonta, který se při prudším pohybu volantem (velikosti starého autobusáckého) vlní, jako had na útěku, auto je rozkydlé, bez odezvy, ale celkem dost komfortní na přejezdu hrbů a děr, sedačky bez bočního vedení, 5-ti válcový turbo motor má s autem celkem dost co dělat a to se samosebou projevilo na spotřebě. Kdysi jsem dnešní okruh absolvoval s tribecou a děsila mě dosažená spotřeba 12,2l/100. Dnes, s tímto XC90, jdem se dostal na 14,6.
Byli jsme se tam mrknout jen ze zvědavosti, já jsem si chtěl udělat představu, jak jede auto, u něhož jsou asi pravdivé uvedené kilometry - 261.000km. No - a výsledek? Většina, naprostá většina aut, co jsou v našich bazarech "vesnického" typu, když uvádí 130.000km, tak v reálu to pod 300.000 v 90% aut nejde - a to jsem optimista, protože Volvo patří mezi celkem "trvanlivé" vozy, takže to uvádím jako měřítko toho, jak se chová autos 261.000kmn a uváděnou polovinou.
Poznámka na okraj se týká uložení rezervy a po pravdě, já, jakožto chlap, bych měl potíž ji sundat a hlavně pak zase zvednout zpět - je totiž zespod podlahy a hodně posunutá k nápravě, takže když ji chce člověk byť je spatřit, musí si kleknout na kolena - jinak je neviditelná.
Kufr je na tak obrvoské auto malý, hloubka je přímo minimální, to i mé současné Lego má kuft hlubší, byť užší.
Vzadu to s místem je tak akorát, rozhodně jsem tam nemohl přednožovat jako na spartakiádě, na délu to je na úrovní Legacy, se kterým mohu porovnat, neb jej mám. Na šířku je na tom XC90 samosebou o něco lépe, ale ne tak patrně, jaky by z vnějších rozměrů plynulo.
Závěr: kdyby se to umylo, opravily ty šrámy, daly nové gumy, tak auto bude jistě dál sloužit hodně dlouho. Ale otázkou je, k čemu takové auto vlastně je??? Na ostré ježdění, k čemuž by přeplňovaný benzín ukazoval, to rozohdně tedy není, do terénu také ne (mám souseda, co má XC90 s D5 a občas vidím, co dokáže tento těžkooděnec v trochu hlubším sněhu:-)) a díky čelnímu odporu to není ani představitel třídy aut, které by měl rád bývalý ministr Bursík. Takže náš verditk: XC90 auto tak pro pražáky. Tam se v záplavě Off-roadů a podobných SUV nezratí:-)
naprostej souhlas, v tomhle volvu se bojím jezdit za větru, aby mě to nepřevrátilo (beze srandy a špetky ironie), vlnění naprosto stejný jak píše zdeny.
auto fakt pro ženskou co s ním moc jezdit nebude.

13.11.2011, 00:43 |
MaxxT Zdeny60: Jen takova recnicka otazka, proc vubec vyhazujes cas a penize objizdenim pelechu v CR, ktery jsou vykoupeny nekde v Nemecku s najezdem statisic kilometru, tady to nekdo vycisti, stoci a ceka kdo se chyti? Ja si kupuju auto co rok, to jiny a po ceskych serverech se vubec uz nedivam, rovnou jen mobile.de a autoscout24.de ... usetris si spousta nervu, btw. volvo jsem mel take, dve dokonce a auta jsou to vyborna, mel jsem teda mensi, V50tku, ale byl jsem s tim moc spokojeny, najel jsem s tim pres 100 000 km a auto v podstate bezudrzbove.

13.11.2011, 00:45 |
MaxxT mimochodem tusim, ze cokoli ma FAP, DPF, DPNR , proste filtr pevnych castic, spada rovnou do EURO4.

13.11.2011, 10:49 |
Rudi jako MaxxT, ale tak Zdenyho chápu, on si klidně udělá výletíky na svůj možnej novej výběr, hlavně, že nám to sem pak může napsat :-)
Zdeny, kdybys vsechny ty love co si vyhodil za objizdeni starejch vrazd investoval do benalu a jel se kouknout do nemecka, tak udelas mnohem lip, naopak si jeste usetris hromadu casu. Jsem ted kousek od frankfurtu a do prace chodim kolem dvou bazaru a ty auta vypadaj uplne jinak nez u nas.
BTW: zajimava jedna vec, vsiml jsem si tu toho, byt i starsi auta, kolem 1995 tu maji uplne nadherne zachovaly laky. Skrtance od mycek jsem tu nevidel na zadnym aute. Nechapu.

13.11.2011, 12:04 |
zede Ono i u nas se da sehnat slusny auto, ale objizdenim bazaru se malokdy zadari. Na Volva vim kam zajet, i kdyz i tam je treba davat bacha...nicmene vetsina aut je slusna. V beznem bazaru je to tak jedno ze sta...
prof: sice jsem to jen zaslech, ale oni prej na západě daleko častějc mění kartáče na myčkách (resp je mění podle předepsaných intervalů) a pouští víc vody. pak ani ty tvrdý vlákna lak tolik nepoškodí jako u nás.
zdeny, pokud bys měl zájem, věděl bych o XC90 D5 černá, opravdu skvělém stavu. Ale je v Praze :-( ¨
Je to kolegy, má ještě S60 bílou taky D5
a klidně ti přispěju na benál, pokud nebudou v TOP stavu :-)
Zdeny: jak na tebe ten bazar A1 celkově působil? Docela často mě tam nějaké auto zaujme, ale ještě nějak nebyl čas se tam osobně vypravit. Kolem Olmíku vždy jen profrčím po dálnici, tak jestli má vůbec cenu z ní sjíždět.
S60
Typ: S60
Motor: D5 (185 k)
V provozu od: 5.9.2007
Stav tachometru: 82900 km


13.11.2011, 14:51 |
El_Vita | Upraveno: 2011-11-13 14:51:23
Typ: XC90
Motor: D5 (185k)
V provozu od: 12/2006
Stav tachometru: 68357 km

To bílý S60 je hezký, jen bzude mimo jeho rozpočet. Cena? Možná, že bych vzal i já.
ta bila je fakt nadherna.
cena 360tis.
Bylo nějak bouraný? napiš mi na mail více info - tedy stav, opravy, nějaká historie, serfvisy, co je třeba měnit, kdo prodává, prostě více info. Ta cena je s DPH a je konečná, nabo je nějaký prostor pro "rychlé jednání" ? Zimní kola jsou? V jakém stavu jsou ta nasazená kola? Je nutno kupovat hned nová?
Barva je perleť a nebo jen prostá bílá?
Díky Zdeny.
Jo - a cena té XC90?Pro info...
nebylo. obě jsou "unfallfrei" :-)
pošlu mail po práci hned